FAQ

De meest gestelde vragen hieronder voor u beantwoord

Kan ik (stoelen) reserveren?

Het is mogelijk om telefonisch en via onze website kaarten te reserveren. De plaatsen zijn niet vrij maar genummerd, indien u geen stoelkeuze aanvinkt op de website dan wordt er automatisch gekozen voor u. Gereserveerde kaarten dienen uiterlijk een kwartier voor aanvang van de voorstelling te worden opgehaald. Daarna vervalt de reservering. Makkelijker is om via de website kaarten te kopen en direct af te rekenen met iDeal.

Indien u in het bezit bent van een (papieren) waardebon of voucher, dan kunt u ten alle tijden een reservering maken. De bon of voucher kunt u dan bij de kassa direct verzilveren.

Kan ik ook met het BioscoopCadeau / Nationale Entertainment Card betalen?
De Nationale Entertainment Card en het BioscoopCadeau worden niet geaccepteerd.

Kan ik e-tickets annuleren?
Ja, dat kan aan de kassa tot half uur voor aanvang van de voorstelling. U kunt dan direct andere tickets meekrijgen.

Zit er een pauze in de film?
Nee, Bioscoop Atlantic onderbreekt de films niet met een pauze. Alleen bij extra lange voorstellingen en specials kan er sprake zijn van een pauze.

Waarom staat het programma er maar tot en met woensdag op?
Een filmweek loopt in Nederland altijd van donderdag tot en met woensdag. We passen het programma elke week aan op de wensen van onze bezoekers. Het nieuwe programma staat elke week op maandagavond op de website.

Tot wanneer draait film X? 
Hoe lang een film draait in onze zalen is afhankelijk van het succes van de film en van de nieuwe films die in première gaan. Het is dus niet mogelijk om op voorhand precies te bepalen hoeveel weken een film  zal draaien.

Gaat film X bij jullie draaien? 
Zodra bekend is welke film bij ons gaat draaien, vermelden we dit op onze website onder verwacht. Houd dit dus regelmatig in de gaten!

Verkopen jullie ook bioscoopbonnen?
Bioscoop Atlantic verkoopt de digitale Nationale Bioscoopbon. Deze kunt u aan de kassa kopen, binnen onze openingstijden, opwaardeerbaar met een bedrag tussen de €5 en de €150. Online is de bioscoopbon te koop via bioscoopbon.nl 
De Nationale Bioscoopbon is 365 dagen per jaar te verzilveren voor iedere gewenste film. Om van de Nationale Bioscoopbon een nog origineler cadeau te maken, is deze bon leuk te verpakken in een filmblik. Het filmblik kost slechts € 2,00.

Soms staat er bij een film OV of NL, wat betekent dit?
Sommige animatie- of op familie gerichte films zijn zowel in de OV (Originele Versie) als de NL (Nederlands gesproken) versie te bekijken. Bij elke film die zowel in de Originele Versie (OV) als de Nederlandse versie (NL) wordt uitgebracht, maken wij de keuze welke versie(s) we vertonen.

Hoe zit het met de leeftijdskeuring van 16 jaar?
Bezoekers die jonger dan 16 zijn kunnen we helaas niet toelaten bij een film die de leeftijdsclassificatie 16 jaar en ouder heeft. Dit kan dus ook niet onder begeleiding van een volwassene. Bij twijfel wordt er naar legitimatie gevraagd. Volgens artikel 240a van het Wetboek van Strafrecht is een bioscoopexploitant strafbaar wanneer hij iemand jonger dan 16 jaar toelaat bij een film met leeftijdsclassificatie 16 en ouder.

Bezig met laden